Minden gyermeknek joga van ahhoz, hogy a képességeit felfedezze, joga van ahhoz, hogy alkothasson, hogy támogatva legyen az úton.
Smart art 4you gyermek program célja, küldetése
Célom, hogy fényt gyújtsak a gyermekek elméjében, hogy nyitottak, kíváncsiak, kreatívak és empatikusak legyenek. Támogatni szeretném őket abban a folyamatban, hogy képességeik és tehetségeik szerint bontakozhasson ki az életük. Megtanuljanak tanulni, értelmezni és reagálni a körülöttük lévő világra. Azt szeretném, hogy szívből éljenek, szépet alkossanak, álmodjanak, nevessenek és örömben éljenek.

Együtt építjük az új világot. Együtt, kicsik, nagyok, fiatalok, felnőttek... Csak együtt tudjuk igazán jól formálni. Nem egymás ellen, hanem egymást támogatva! Ehhez viszont ideje változni!

Minden gyerkőc egy-egy univerzum, és a mi dolgunk, hogy segítsük a képességeik, készségeik és kreativitásuk felfedezésében.
Oktatási program
A Smart Art program gyerekeknek már 20 éve formálódik és fejlődik folyamatosan. Az oktatásunk nemcsak arra helyezi a hangsúlyt, hogy a gyerekek elérjék a kívánt fejlődést és sikerélményeket, hanem közösséget is építünk, amelyben megtalálhatják társaikat, akikkel valódi kapcsolatok alakulnak ki. A jövőben célunk, hogy minél több közösségépítő napot és programot szervezzünk, ahol a tanulóink oktatáson kívül is találkozhatnak, hogy segítsük az emberi kapcsolatok újjáépítését.
Csoportos foglalkozásainkon vegyes korosztályok vesznek részt. A 6 éves kortól akár 50-60-70 éves korú személyek is együtt mélyülnek el a realisztikus alkotás világában. Mivel mindenki olyan feladatot kap, ami a képességeinek és korosztályának megfelelő, a csoport összetételének szórása csak fokozza a családias, jókedvű hangulatot. A generációs szakadék így rövidül, és jobban megértjük egymást. Hiszen van egy közös nyelvünk: az alkotás. Amit mindenki előbb-utóbb megért. Szuper látni, hogy kicsik, fiatalok, nagyobbak és felnőttek együtt, közösen haladnak a fejlődés útján. Egymást biztatva alakulunk, és minden nappal mindannyian egyre jobbá válunk önmagunkhoz képest.
Az elmúlt években sok sikert értünk el, ami visszaigazolás munkánkra nézve. Azonban számomra a legnagyobb eredmény mégis az, hogy csoportjaink ítéletmentesen és irigységmentesen zajlanak. Egyszer sem kúszott be semmiféle negatív érzés, és a mai értékválságban lévő világban ezt hatalmas eredménynek tartom. Tanítványaim elfogadóak, támogatóak, és csodálatosan fejlődik érzelmi- és kreatív intelligenciájuk.
Oktatásunk fő fókusza a gyerekek jólléte, valamint a tanuláshoz való kapcsolat javítása. A valódi tanulás akkor jön létre leginkább, amikor örömmel történik, amihez nyitott és kreatív elmére van szükség. Igyekszünk könnyíteni a túlzsúfolt elméjükön, hogy könnyebbé váljon számukra az iskolai élet és a hétköznapok, így segítve őket a helyük megtalálásában.
A folyamat
Nem az azonnali eredményre koncentrálunk, hanem az elmélyült tudásra építünk. Ezért az eredmények folyamatosan, a tanulási folyamatban válnak láthatóvá. Tehát akik gyors eredményeket keresnek, azok számára nem mi vagyunk a megfelelő hely.
6-8 éves korú gyerekek
✅ 6-tól 8 éves korig a gyerekeket korosztályuknak megfelelő készségekkel zárkóztatjuk fel. Ebben a szakaszban stabil alapot alakítanak ki a rajzolásban.
✅ Bonyolultabb formákat is képesek lesznek megrajzolni, ami mindig nagy örömmel tölti el őket.
✅ Több eszközt is megtanulnak magabiztosan használni.
✅ Fejlődik szem-kéz koordinációjuk és finommotorikus készségük.
✅ Fejlődik megfigyelésük és koncentrációjuk.
9-11 éves korú gyerekek
✅ 9-11 éves korú gyerekeknek megtanítunk minél több technikát és eszközt, ami által a képek már látványosan széppé válnak.
✅ Jobbak lesznek a tanulmányi eredmények, önálló ötletek és azok létrehozása is megjelenik.
✅ Magabiztosan kezdik használni a tanult technikákat és eszközöket.
✅ Nyitottabbá válnak a világra, különböző témaköröket dolgozunk fel, amiben már a tanultak és a saját stílus jegyeik is megjelennek. Ebben a szakaszban sok mindent fedeznek fel magukban és a világban.
✅ Fejlődik érzelmi-kreatív intelligenciájuk.
✅ Empátiájuk.
✅ Mélyül a tudásuk, az értő gondolkodásuk.
12 éves kor felett
✅ 12 év felett, ahogy kialakul a realitás, óvatosan kicsiben megjelenik a matematika is az oktatásunkban, ami által a logikai és bal agyféltekés gondolkodás is teret kap.
✅ A sok-sok eszközt, amit erre a korra megtanulnak használni a gyerekek, már sokkal élethűbben, realisztikusabban tudják megalkotni képeiket.
✅ A gyerekek képein már visszaköszönő hangulat, képes gondolkodásra késztetni a megfigyelőt.
✅ A szabad alkotás, önálló képek létrehozása is megjelenik.
✅ Diákjainkat támogatjuk terveik, céljaik megvalósításában.
✅ Pályázatokon indulunk, ahol magas szakmai szemmel kapnak, kapunk visszajelzést munkákról, ahol a tanulóink kimagasló figyelemben is részesülnek.
✅ Figyeljük a világ változását, oktatásunkat az új világhoz igazítjuk.
✅ Figyeljük a gyerekek gondolkodását, nézőpontjait, problémáit, amihez megoldásokat igyekszünk eszközeinkhez mérten biztosítani.
Linda alkotása
Kor 12 év
Készült vegyes technikával:
Szén, ceruza, aranyozás
Virág alkotása
Kor 11 év
Készült vegyes technikával:
Ceruza, aranyozás
Linda alkotása
Életkor:13 év
Készült vegyes technikával:
A2 méret, pasztell, szén, színes ceruza
Villő alkotása
Kor 16 év
Készült vegyes technikával:
Színes ceruza, absztrakt
Grafit, ecset technikával
Petra alkotása
Életkor:12 év
Készült vegyes technikával:
A4 méret, grafit, ecset technikával
TUDATOSSÁG AZ OKTATÁSUNKBAN
Hiszem, hogy minden egyes pozitív, értékes érzés, gondolat, amit elültetünk a gyermekek elméjében, az megfelelő gondozás alatt előbb-utóbb fejlődésnek indul, amiből termés lesz. Siker, önbizalom, érzelmi-kreatív intelligencia, szabadság.
Ha a gyerekeknek megtanítjuk időben, hogy ők képesek bármire, kellő alázattal, tanulással, szorgalommal, akkor tudni fogják, hol a helyük a világban, mire születtek, mire képesek. Lesz egy stabil kapaszkodójuk, közösségük, amihez, akihez fordulhatnak, ha a világuk, a világ borúsabbá válik a kelleténél. Tanulóinkat nem hagyjuk magukra problémáikkal, sok időt töltünk beszélgetéssel, érzelmek feldolgozásával is.
Ma egy értékválság világában élünk, ezért szükség van arra, hogy a gyerekekben erősítsük a természettel, kultúrával, alkotással való kapcsolatot, hogy jobban megismerjék belső világukat, amin keresztül felfedezhetik a világot. Minden alkotás mögött megjelenik az az energia, amit az alkotó képvisel. Megjelennek érzései, gondolatai, üzenetei, amelyek hatással vannak a világra. Minden alkotás az alkotóról szól; ebben is segítjük őket, hogy önkifejezésük révén megismerjék magukat és értékeiket.
Az elmúlt 5-6 évben azt vettem észre, hogy azok az elemek, amelyek egy művész által formálódnak meg, most már a 11-15 év közötti korosztály gyerekalkotásaiban is felfedezhetők. Egyre több tehetséggel találkozom, akikkel egymást inspiráljuk. A kreativitás új szintre emelkedett, amiben mi fürdőzünk, és meglovagoljuk ezt a hullámot, egyensúlyt teremtve a technológiai világ fejlődésével.
Várunk mindenkit sok szeretettel oktatásunkban.
Az oktatásunkhoz, folyamatosan lehet csatlakozni! Minden év szeptemberétől következő év májusáig. Nyáron pedig táborokban várjuk szeretettel a gyerekeket.
Budapesti helyszín, időpontok:
- kerület Szamos utca 5.
Minden héten kedden 15-18 óráig vagy 16-18 óráig
Minden szombaton 10-13 óráig
Oktató: Kása Renáta
Vidéki helyszín, időpontok:
Ráckeresztúr, Petőfi Sándor általános iskola
Pipacs alkotókör keretén belül
Kéthetente csütörtök 14-17 óráig
Oktató: Kása Renáta és Dr. Jankovics Tünde
Árak: 10.000 ft / alkalom
Bérletek:
2 alkalom 18.000 ft ( felhasználási idő egy hónap)
4 alkalom 35.000 ft ( felhasználási idő két hónap)
Eszközök 3000 ft / év / tanuló
Saját eszközök kezdő csomag ára: 12.500 ft
Testvérkedvezmény 10 %