Realisztikus rajzolás,

pálcika embertől az élethű ábrázolásig

 

 

A realisztikus rajzolás egy olyan művészeti műfaj, amely mára nemcsak azért vált népszerűvé, mert látványos, és mert mindenki képes megtanulni, hanem azért is, mert végtelen sok folyamatot, élményt, kognitív és emocionális fejlődést rejt magában, amíg elkészül egy kép.

A realisztikus rajzolás evolúciója

 

Sokáig az oktatásom alapja a jobb agyféltekés rajzolás volt, de egy idő után azt vettem észre, hogy nincs benne fejlődés, nincs benne haladás. Egyfajta stagnálást éltem meg. De ez normális, hiszen minden, amit most tanulunk és teszünk, előbb-utóbb korlátozóvá válik számunkra, és nyitnunk kell a következő szintekre, hogy folyamatosan fejlődjünk és inspiráltak maradjunk. Mivel minden tágul és változik, akkor kezdtem újra fejlődni az oktatásomban, amikor hagytam, hogy a saját meglátásaimat, tapasztalataimat és más területeken szerzett tudásomat is beemeljem a programba. Ez nem más volt, mint a matematika, a realitás, valamint a tudatosságban szerzett tapasztalataim.

"A legmerészebb álmomban sem gondoltam volna, hogy a részletek ennyi mindenhez vezetnek el minket, és annak folyamata képes bármilyen túlagyalásból nézőpontot változtatni, valamint örömöt hozni a mindennapjainkba."

Az elmúlt 5 évben azt figyeltem, hogyan lehetne a két területet párhuzamosan futtatni, hogy egyszerre fejlődjön a kreativitásunk és a racionális részünk is, úgy, hogy közben lélekből alkossunk. Ennek köszönhetően a képeink és alkotásaink egyedivé és megismételhetetlenné válnak. Ez elsőre nagy falatnak tűnt számomra, de mostanra összeállt a REND.

Az okoseszközök világában egyre fontosabbá válik, hogy legyen a gyerekeknek és a felnőtteknek egy olyan tér, ahol egészen más agyi és lelki tevékenységet is folytathatnak, miközben fejlődnek a képességeik, tudásuk, készségeik, tudatosságuk és kritikus gondolkodásuk.

Immár 5. éve zajlik az új program, és van olyan diákom, aki 5 éve jár hozzám, és még mindig tudunk neki újat tanítani. Új eszközöket, rendszereket, valamint újabbnál újabb inspirációkat nyújtunk számára. Az elmúlt évek azt mutatják, hogy 70-80%-ban maradnak a tanulóink, mert nemcsak a kreativitásban, hanem az iskolai teljesítményükben is exponenciális fejlődés mutatkozik meg. A felnőtteknek pedig olyan eszközt adunk, amivel kiléphetnek és szintet léphetnek életük azon részeiben, ahol már nem szeretnének lenni, ahol már nem tudnak teljesíteni, vagy éppen vállalkozás indítása előtt állnak és szeretnék a kreativitásukat fejleszteni. 20 év alatt rengeteg életszituáció bontódott ki előttem, ami számomra is tanulást jelentett.

Az oktatásunk, ahogy zajlik

 

Hiszek abban, hogy valamit úgy lehet elmélyíteni, ha rendszeresen foglalkozunk azzal, amit szeretnénk elsajátítani. A tanulás egy folyamat, amely gyakorlati úton szintetizálható a hétköznapi életünkben.

 

  1. Oktatásunk nem egy-egy alkalomra korlátozódik, hanem heti, illetve kéthetente történő együttműködésben, közösségbe rendeződve folyik, akár élő, akár online térben.
  2. Minden tanuló a saját készségeinek és képességeinek megfelelő feladatokat kap.
  3. Mivel egyéni szinten dolgozunk, a feladatok minden órán különböznek, és igazodnak a tanulók fejlődési szintjéhez.
  4. Mindenki saját tempójában tanul és fejlődik, így közben megtanulja, mi a valódi tanulás és tudás.
  5. Bár fontosnak tartjuk a realitást, még inkább a nagy álmokat és célokat. Ezt a két területet párhuzamosan építjük be az óráinkba.

 

Oktatási program

 

Első fázis:

Az alapok stabil megalapozása minden egyes tanuló számára biztosított. Olyan rendszert építünk és tanítunk, amely biztosítja a szem-kéz koordináció, a megfigyelés és a koncentráció stabil fejlődését. Már ennél a szakasznál több képességre derül fény, mint amit eddig a tanulók tudtak magukról.

Emocionális hatása

Sikerélmény, önbizalom növelés elkezd kialakulni.

Kognitív hatása

Az összefüggések meglátása és annak értelmezése kezd fejlődni. Fejlődik a térlátás, a koncentráció, a memória és a kreativitás. A két agyfélteke harmonizálása és a kognitív képességek fejlesztése folyamatosan zajlik..

 Második fázis:

Különböző eszközök és technikák tanítása: realisztikus árnyékolás grafittal, szénnel, színes ceruzával és pasztell használatával.

Emocionális hatás:

Intuíció és érzelmi intelligencia fejlődése, relaxáltabb állapot, öröm.

Kognitív hatása

Magabiztosság, újabb képességek és készségek megtapasztalása, realizálása.

Harmadik fázis:

Realisztikus állatok, portrék, tájképek – a tanulók az aktuálisan kedvenc témájuk szerint választanak. Ha valaki nagyon szereti a dinoszauruszokat, akkor a folyamatokat és az eszközöket ebben a témában bontjuk ki. Mindenki azt a képet készíti el, amit szeretne, és ami az ő szintjének, valamint érdeklődési körének megfelel. Itt megjelenik a választás lehetősége, a tanulók is aktívan részt vesznek az oktatás alakulásában. Ebben a szakaszban elindul a szépérzékelés és a lélekből alkotás folyamata.

Emocionális hatás:

 Nyugalom, béke, öröm állapot érzése.

Kognitív hatás:

Kritikus gondolkodás fejlesztése, önálló vélemény megfogalmazása és a kommunikációs készségek fejlődése.

Negyedik fázis:

Önálló képek tervezése és kivitelezése. Ebben a szakaszban a diákok önmagukról is kialakítanak egy képet, miközben mi, oktatók is jobban megismerjük őket. Így érzelmi és személyiségbeli sajátosságaikhoz mérten egy önazonos alkotást tudnak létrehozni. Megjelenik az absztrakció, az érzelmek kifejezése a realizmus tükrében.

 VÁRUNK MINDENKIT SOK SZERETETTEL PROGRAMJAINKRA

 

Kapcsolat